Lördag

2010-05-09 @ 19:49:35 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

I Lördags var vi hemma hos Carolina och firade hennes Födelsedag.
Det var super trevligt och träffade en del nya människor. Tyckte väldigt mycket om hennes Bror och Fru. De var super trevliga..

Sedan gick vi alle sammans ner till byn (som de säger här) Stavanger Centrum. Gick in på en bar som annars var en sushi restaurang, tog en drink där och sedan gick vi vidare till en annan "pub" Som annars är en bowling ställe på dagarna.

Jag trodde bara där fanns typ tre uteställen i Stavanger och några barer längs hamnen. Men oj vad jag hade fel... Det var som att va i Spanien. Nattklubbar och Barer över allt.. I varenda bakgata..

I alla fal sedan stängde denna Bowlinghall och vi gick vidare tvärs över gatan till en nattklubb.. Väl kom in och skulle betala tog de ju så klart inte kort.! Och då märkte vi att Carolina inte hade kommit in. Ja gick ut och letade efter henne men hon var borta.. Så ja gick bort för att ta ut pengar..
Men kunde inte få ut några pengar!! Jaha vad gör jag nu..
Paul och Ingrid var redan inne och jag fick en stämpel för att jag skulle kunna gå förbi kön snabbt men sen när ja kom in skulle ja ju betala..
Och så hade ja inte Pauls norska nr på min Norska mobil...!! Har ju liksom hans nr på min svenska..!


Jag fick gå in och när ja kom fram till killen som man betala inträdet till så försökte ja förklara för honom att ja kan lämna mitt legg så springer jag bara upp å får ett nr av min pojkväne så ja kan hämta ut pengar. (överförings telefonnummer till vår bank)
Han sa då: Har du stämpel
Jag: Ja
Han: Gå in då..
Så han fattade nog inte el så brydde han sig inte..

Jaha då vara det bara att leta efter Paul Ingrid och Tron (stavning??)
När ja hittade dem tillslut frågade jag Paul om han hade nr till Swedbank..
Men de hade han ikke..
Så jag fick ringa Norska eniro som verka kosta 150kr/min el nått.. Helt sjukt..
De e ju helt efter.. de kommer in på swedbanks sida.. PÅ högra sidan är där en gul ruta som man tycker på, där står personlig service..
Men de kunde inte hitta den..!!

När jag åkte upp här skaffade Paul ett nr till mig och laddade detta med ca 150kr.
Jag har sms Paul och Martin ca 5st sms. Och Igår ringde ja Norska eniro 3g och sedan var pengarana slut.
DYRT..

Fick då ta Pauls mobil och försöka, hände samma sak.. Hahha
Och till det hela så kunde ja inte höra så bra när ja skulle prata i telefon.
Så jag satt mig i ett litet rum som skulle va lite mer off.
Jag satte mig i soffan och hoppade längre och längre in i rummet.. Soffan gick liksom runt hela rummet..
Där var nästan helt mörkt.. Men Paul satt där ute och kollade in på mig när ja försökte hoppa längre in i rummet och förklara för dem om nr på swedbanks hemsida.

Men plötsligt tog soffan slut och det såg jag inte i detta mörka rum.. AJ de gjorde ont...
Paul kom och räddade mig.. Han tyckte liksom att det var konstigt att jag bra försvann..

Men vi fick aldrig nr till någon swedbank.. Tacka för hjälpen Norska eniro..

Men tillslut stängde stället och vi skulle åka hem..
Som vi hade längtat efter att få slänga sig i sängen.. Vi var så trötta..

Och i dag har vi inte gjort nått nyttigt alls..

Tack för en super mysig kväll flikkor.. =0)

Kramis


Kommentarer

Postat av: Annika

Hahahaha...som jag skrattade när jag läste, fast jag förstår att det måste ha varit sjukt frustrerande! :-)



Hoppas allt är bra med er. Saknar er massor!!!



Pussar & Kramar från oss

2010-05-09 @ 21:08:01

Postat av: Sarah

Hahaha, så sjukt ball!!! Kan verkligen se detta framför mig....skrattade så tårarna rann!!!! Saknar dig

2010-05-11 @ 10:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback