Måndag..

2010-06-01 @ 00:20:44 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

Imorse åkte Paul till kristianshavn för att jobba i en vecka.. Så ja e hemma sj..

Idag har jag jobbat  10 - 15. Skulle igentligen jobbat till 17 men de var så lite att göra och jag behövde endå gå ett ärende.. Så jag fick sluta kl tre.
Vid 10 tiden sprang jag för att köpa så ja kunder fylla på mitt Norska kontantkort för Paul behövde ett nr och jag skulle sms det till honom.. Men istortsett var det slut över allt. Jag sprang som en idiot igenom köpcentert för att kolla alla ställen.
Tillslut hittade jag ett. Skulle betala men de tog inte svenskt visa. Så jag fick gå för att ta ut.. MEN IKKE..
Det fanns inga pengar i några av minibankerna (minuten) hahah
Men när ja slutade så hade de fylt på pengar i minibankerna igen så ja kunde ta ut. (de e ju så billigt att ta ut från sitt svenska visa)

Det var över 20 grader ute och inte ett moln så långt ögat kunde se..
Så jag bestämde mig för att gå hem.. Det var supper mysigt..

På vägen gick jag förbi en Ica butik och så såg jag en reklam att de hade billig grillade kyckling..
Så ja gick in...
Jag hade redan bestämt vad jag skulle ha till middag men tänkte att jag kunde ta den kyckligen idag och äta det andra i morgon istället. Men när jag kom in va kycklingen slut och även det andra ja skulle ha (till middagen "imorgon")
Så ja köpte lite potatis och bröd.

Sedan fortsatta jag min resa "hemåt"
Innan jag gick upp till lägenheten så gick jag in på Kiwi.
Tänkte köpa den maten som ja igentligen skulle ha idag.
När ja kom in så kom ja ju på att ja inte hade så mycket på mitt kort.
Men efter som butiken liggen under våran lägenhet så har jag ju internet teckning från vårt trådlösa.
Så jag tog upp min telefon och gick in på min telefon bank för att föra över pengar..
MEN.. J*¨^%"# Swedbank bara klydar..
Så jag fick gå upp till lägenheten endå och förra över via datorn..

Gick sedan ner på Kiwi igen för att handla min Goda mat. Men istortsett var allt slut.
Ingen färsk pasta, ingen bacon, inga ärtor..

Så jag gick upp till lägenheten igen och tog en Kiwi påse..
(vi har ca 100st av dem..) Har funderat att skänka dem till Annika.. hihi
Tänker ju inte betala för en påse till, vi hinner ju inte använde upp dem..

Så när ja kom ner så kom jag ju på att det finns en coop 3min här ifrån som jag aldrig har varit i..
Så jag gick ditt.. Och på vägen ditt går man igenom en jätte fin park..
Så jag gick där och titade på blommorna =0)
När ja väl kom fram så var allt supper.. Jätte mycket varor och fräscht..
Jag blev så glad.. Nu äntligen skall ja få handla mina varor.,..
MEN IKKKE..
De var slut..
Vad är problemet med ärtor i Norge..!

De hade även pålägg på priserna, mellan 10 -20kr..!!
Köpte färskpasta och skulle betala..
Men Mongosarna tar inte Visa (svenskt visa) överallt..
Trötta mej..
Så ja fick gå till en minibank (som de har i affären) och ta ut.. (de e ju så billigt att ta ut från sitt svenska visa)

Ja gick hem sur som in i..

Inga sablans ärtor..!!

Och som ni förstår är jag "Ensam hemma" hihi
Har ingen Tv för nått har blivit fel här i huset..
Så ja har inget att göra..
De som bor här är lite konstiga men endå snälla..
Men ja öppnar inte dörren när ja e sj hemma..
Och i dag har det ringt på porttelefonen 4g med 10min mellanrum.. kl 00,00 på natten..
CP-folk..

Och nu när ja skall underhålla mig kom jag ju på att jag kan se på tv på internet.
Gick in på tv4 play men IKKE får man se det från utlandet.. hahha..
Så ja gick in och kollade på tv3 play och det gick..
Så jag har bara leggat och sett på efterlyst...
Skoj va..

Ja så här kan det va när inte Paul e hemma..
Så ta och kom hem med dej..

Men trors min dag så är jag faktisk glad =0)
Sov gott folk

pösss

Kommentarer

Postat av: Moster

Tack Kajsa!



Det är så roligt att läsa det du skriver!



Kram



Moster Mia

2010-06-01 @ 11:57:02

Postat av: Catrin

Åhhh, vad kul med litta bilder!!! Saknar dig massor min ängel!!! Önskar jag kunde vara där o underhålla dig, nu när paul är borta...som på den gamla goda tiden ;) Pussar

2010-06-01 @ 22:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback